Novosti

6. svibnja 2025.

Predstavljeni studenti za novu sezonu Rezidenata MUZA, Akademiji darovane note u izdanju MIC-a Lisinskog

Lisinski subotom 3. svibnja bio je u znaku koncerta Orkestra i solista Muzičke akademije u Zagrebu pod ravnanjem Dawida Runtza, a u Maloj dvorani još jednom je oduševio Papandopulo kvartet, koji je za saksofone preradio i - Mozarta.
 
Violončelist Luka Galuf nastupit će u Maloj dvorani Lisinski 30. studenoga, harfistica Marta Ćiković 8. veljače 2026., saksofonist Lovro Kopač 15. ožujka, a zajednički će muzicirati 19. travnja iduće godine!
 
Ta nova imena ciklusa studenata Muzičke akademije u Zagrebu u Lisinskom, Rezidenti MUZA, objavila je ravnateljica Dvorane Nina Čalopek na koncertu Muzičke akademije Novi svijet i predstavila novu sezonu tog ciklusa. Pozdravila je sve studente te ustanove i njezina novog dekana, pijanista prof. art. Srđana Čaldarovića. Treba reći da su troje mladih umjetnika glasovanjem izabrali pročelnici svih odsjeka Akademije!
 
Dekanu Čaldaroviću Jelena Vuković, voditeljica Muzičkog informativnog centra Lisinskog, za potrebe Knjižnice Muzičke akademije uručila je 30 najnovijih notnih izdanja djela hrvatskih skladatelja koje je MIC objavio. “Koliko uložimo u mlade glazbenike – toliko ćemo zauzvrat i dobiti“, poručila je Vuković, a Nina Čalopek je poželjela studentima da uživaju u što češćim izvedbama djela domaćih autora.
 
Kritičarka Jagoda Martinčević u emisiji Hrvatskog radija Sedam dana glazbe snažno je pozdravila tu suradnju čak četiri ustanove - Lisinskog, Muzičke akademije, Zagrebačke filharmonije i MIC-a, kao i subotnji koncert i darivanje notnog materijala. Rekla je da je tradicija studentske orkestralne svirke na Muzičkoj akademiji vrlo duga i ambiciozna, a našem glazbenom životu nadasve dragocjena, jer osigurava podmladak.
 
Pohvalila je izvedbu Devete simfonije Antonína Dvořáka Iz novoga svijeta, ali i prvu točku programa, uvertiru prije dvije godine praizvedenoj operi Lennon Ive Josipovića. Istaknula je neobičan i efektan dio u kojem su se studenti bučno glasali - bez instrumenata.
 
U Koncertu za violinu, glasovir i orkestar u d-molu Felixa Mendelssohna osobite riječi hvale imala je za soliste, Letiziju Uliku Roce na violini i Ivana Petrovića-Poljaka na glasoviru „koji znaju što je kvaliteta lijepog tona, a što međusobno muziciranje, uz punu podršku discipliniranog orkestra i pažljivog dirigenta“.
 
Razgovorom s umjetnicima - maestrom Runtzom i Ivom Josipovićem - nakon koncerta su vodile studentice muzikologije Magda Galić i Marina Veža, koje su s kolegama Lovrom Bakulom, Lorom Breški, Lovrom Ivićem i Dorianom Posavcem napisale i tekst programske knjižice koncerta.
 
Za to vrijeme, u Maloj dvorani odigravao se još jedan topli susret kvarteta saksofona i vjerne publike komornog ciklusa Lisinskog.
 
„Taj posljednji nastup Pandopulo kvarteta u prvoj sezoni ciklusa Lisinski da camera protekao je u opuštenoj atmosferi i dobrom raspoloženju, kao i uvijek kad je riječ o ovom sastavu“, rekla je kritičarka Alenka Bobinsky u već spomenutoj emisiji Hrvatskog radija.
Dodala je da je Mali Lisinski bio pun „što ne govori samo o kvaliteti izvođača, nego i o uspješnom glazbenom ciklusu koji se vrlo dobro uklopio u kulturnu scenu grada.“
 
Naglasila je da je Gordan Tudor nastupio u trostrukoj ulozi: izvođača, obrađivača i skladatelja. Naime, nakon Mozartova Divertimenta u F-duru u Tudorovoj obradi Kvartet je izveo i njegovu skladbu Almost Three Sketches „koja je pokazala koliko taj umjetnik voli i poznaje i svoj instrument i svoj kvartet“.
 
Muzikologinja je nastavila da su se u kompoziciji Le bal suvremenog francuskog skladatelja Thierryja Escaicha, Tudor, Nikola Fabijanić, Goran Jurković i Tomislav Žužak iskazali kao solisti na najbolji mogući način.
 
Skladbu Quartettino Dubravka Detonija, napisanu 2018. baš za taj ansambl, kritičarka je opisala da zvuči „kao da četvorica glazbenika neprestano pokušavaju zasvirati zajedno, da bi se ubrzo raspali u virtuoznim i duhovitim motivima“.
„Quartettino će se sigurno često izvoditi na živahnoj domaćoj saksofonskoj sceni, no teško da će naći bolje interprete od muzikalnih, šarmantnih i neposrednih papandopulovaca“, poentirala je.
 
U zaključku je kazala da je „slatka skladba“ Melankolija gegen rakija Margarete Ferek Petrić bila sjajan izbor za završetak koncerta. Naime, autorica živi u Beču i progovara o tome kako se radnici iz balkanskih zemalja nose s jazom između rodnog kraja i pečalbe.
„Kompozicija se temelji na sedmeroosminskoj mjeri te na melodijama i harmonijama tradicijske glazbe istočnog Balkana, ali sadrži i eterični, samageni i poetični dio koji čini njezino pravo središte“, objasnila je, ocijenivši da su je papandopulovci „izveli izvrsno, uz sugestivnu dozu melankolije i rakije - jer utjehe nema u vodi.“
 
Večernjem koncertu prethodili su već tradicionalna radionica i koncert u 11 sati, za djecu od 7 do 11 godina, pod nazivom Učimo o glazbi uz Papandopulo kvartet. Mališani su otkrili zvukove različitih vrsta saksofona (sopran, alt, tenor i bariton-saksofon) i iskoristili veliku prigodu da čuju svirku majstora tih instrumenata uživo!
 
 
foto: Dejan Barić