Događanja

11.
travnja 2024.
Četvrtak u 19:30 sati
Velika dvorana

MAJSTORSKI CIKLUS SO HRT-a
NERASKIDIVE VEZE:
PAVLE ZAJCEV, dirigent
BRANIMIR PUSTIČKI, violončelo

Četvrtak U 19:30
Velika dvorana
Organizator: Hrvatska radiotelevizija
7,00 € 52,74 kn
10,00 € 75,34 kn
Ulaznice
7,00 € 52,74 kn
10,00 € 75,34 kn
NERASKIDIVE VEZE:
SIMFONIJSKI ORKESTAR HRT-a
PAVLE ZAJCEV, dirigent
BRANIMIR PUSTIČKI, violončelo
 
Robert Schumann: Manfred, uvertira, op. 115
Robert Schumann: Koncert za violončelo i orkestar u a-molu, op. 129
Johannes Brahms: 2. simfonija u D-duru, op. 73
 
Branimir Pustički kao solist i Pavle Zajcev kao dirigent zakazuju glazbeni susret u Majstorskom ciklusu Simfonijskog orkestra HRT-a. Kolege glazbenici dijele zajedničku violončelističku povijest - svoje početke i školovanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu oboje vežu uz glasovitu klasu Valtera Dešpalja, velikog pedagoga i violončelista od čije se smrti 9. travnja navršava godina dana. Dijele i povijest u Simfonijskom orkestru HRT-a gdje su obojica bila vođe dionice violončela; Pavle Zajcev od 2002. do 2010. godine, a Branimir Pustički donedavno. Obojica i predaju na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Pavle Zajcev u međuvremenu je diplomirao i dirigiranje; u tom se svojstvu uz Simfonijski orkestar HRT-a prvi put predstavio 2020. godine.
 
Sada će predvoditi progam koji donosi uvertiru Manfred i Koncert za violončelo i orkestar Roberta Schumanna, te Drugu simfoniju Johannesa Brahmsa.
 
Popratnu glazbu za 'dramatsku poemu s glazbom u tri dijela' prema poemi Manfred Lorda Byrona, Robert Schumann je počeo skladati u kolovozu 1848. te ju zaključio slijedeće godine. Skladao ju je u vrijeme vlastitih patnji, mučen unutarnjim glasovima i halucinacijama. Unutarnji konflikti mučili su i Manfreda, glavnog protagonista poeme s nadnaravnim elementima, a našli su glazbeni prikaz u Schumannovoj glazbi - uvertiri i 15 točaka od kojih je upravo uvertira najdojmljivija, i koja, prema skladatelju Hugu Wolfu, odražava samu bit poeme. 
 
Schumannov Koncert za violončelo i orkestar u a-molu nastao je u najproduktivnijoj godini skladateljeva kratkog života. Iako zamišljen kao trostavačno djelo, izvodi se u kontinuitetu, što je i sam skladatelj sugerirao oznakom Konzertstück (koncertni komad) na rukopisnoj partituri, čime se udaljio od tradicionalnih konvencija trostavačnog koncerta. Nastao šest godina prije Schumannove smrti, Koncert se smatra jednim od njegovih najzagonetnijih djela zbog strukture, duljine ekspozicije i jedinstvenog uvoda, kao i bujne pjevnosti središnjeg dijela.
 
Druga simfonija u D-duru, op. 73 Johannesa Brahmsa nastala je 1877. godine, samo tri mjeseca nakon Prve, tijekom skladateljeva ljetnog boravka u idiličnom mjestu Pörtschach na Vrbskom jezeru u Austriji. Možda su ozračje tamošnje prirode u glazbi naslutili oni slušatelji koji su ovu Brahmsovu simfoniju nazvali Pastoralnom. „Novitet je bio veliki, bezuvjetni uspjeh“, napisao je kritičar Eduard Hanslick nakon praizvedbe u Beču, 30. prosinca 1877. kada je Bečkom filharmonijom ravnao Hans Richter, a treći stavak se morao ponoviti.
 
Umirovljenici, učenici, studenti i grupni posjeti (više od 15 osoba) ostvaruju pravo na 40 % popusta na cijene ulaznice. Osobama s invaliditetom, uključujući i osobu u pratnji, odobrava se popust od 50 %. Svi popusti ostvaruju se na blagajni Lisinskog. U skladu s odredbom članka 86. stavak 1. točka 12. Zakona o zaštiti potrošača, kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora (povrat ili zamjenu ulaznice). Kupac može ostvariti pravo na povrat cijene ulaznice isključivo u slučaju otkazivanja događaja. Za ulaznice kupljene na blagajni Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog povrat je moguć u roku 60 dana. Nakon tog roka povrat više nije moguć. Za ulaznice kupljene internetom povrat obavlja tvrka Dekod d.o.o. (www.dekod.hr). Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača svi pisani prigovori mogu se predati osobno u poslovnim prostorijama Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, putem pošte na adresu Trg Stjepana Radića 4, Zagreb, odnosno putem elektroničke pošte na e-adresu: prigovor@lisinski.hr.