Događanja

22.
veljače 2024.
Četvrtak u 19:30 sati
Velika dvorana

MAJSTORSKI CIKLUS SO HRT-a
CONCERTANTE:
ALEXEI OGRINTCHOUK, dirigent
MIRJAM PUSTIČKI KUNJKO
MARTA MEŠTROVIĆ
BRANIMIR PUSTIČKI
ŽARKO PERIŠIĆ

Četvrtak U 19:30
Velika dvorana
Organizator: Hrvatska radiotelevizija
7,00 €
10,00 €
Ulaznice
7,00 €
10,00 €
CONCERTANTE:
SIMFONIJSKI ORKESTAR HRT-a
ALEXEI OGRINTCHOUK, dirigent
MIRJAM PUSTIČKI KUNJKO, violina
MARTA MEŠTROVIĆ, oboa
BRANIMIR PUSTIČKI, violončelo
ŽARKO PERIŠIĆ, fagot
 
Ludwig van Beethoven: Prometejeva stvorenja, uvertira, op. 43
Joseph Haydn: Sinfonia concertante u B-duru, za obou, fagot, violinu, violončelo i orkestar, Hob. I: 105
Robert Schumann: 3. simfonija u Es-duruRajnska, op. 97
 
Majstorski ciklus dolazi Alexei Ogrintchouk, oboist zadivljujuće tehnike koji svoje koncertantne aktivnosti uspješno spaja s dirigentskim angažmanima. Djeluje kao prvi oboist Kraljevskoga orkestra Concertgebouwa iz Amsterdama, a  prije toga bio je na istoj poziciji u Rotterdamskoj filharmoniji gdje je angažiran u dobi od samo 20 godina. Koncertira diljem svijeta surađujući s vodećim dirigentima i orkestrima, a i sam je kao dirigent predvodio orkestre kao što su Filharmonije Monte Carla i Bruxellesa, Orchestre National des Pays de la Loire, Komorni orkestar Concertgebouwa, Orkestar Marijinskog kazališta, Simfonijski orkestar Sankt Peterburga, Kremerata Baltica i dr.
 
U Zagrebu će se predstaviti kao dirigent u programu u čijem je središtu Sinfonia concertante u B-duru za obou, fagot, violinu i violončelo Josepha Haydna u kojoj će se kao solisti udružiti majstori Simfonijskog orkestra HRT-a: koncertna majstorica Mirjam Pustički Kunjko, prva oboistica Marta Meštrović, prvi violončelist Branimir Pustički i redoviti suradnik na mjestu prvoga fagota Žarko Perišić. Djelo nastalo 1872., nakon praizvedbe u Londonu, kritičar je opisao kao „duboku, prozračnu, dirljivu i originalnu skladbu“, istaknuvši i izuzetnu posjećenost koncerta na kojemu se izvodilo novo djelo uvaženog Haydna.
 
Tridesetak godina poslije nastao je balet Prometejeva stvorenja – jedini balet za koji je glazbu skladao Ludwig van Beethoven. Na libreto Salvatorea Vigana osmišljen kao alegorija o grčkom mitu o Prometeju, Beethoven je skladao uvertiru, 16 točaka i finale. Američki muzikolog i stručnjak za Beethovena, Lewis Lockwood, ocijenio je kako je njegova baletna glazba 'lakša' negoli ona koju je skladao za koncertne dvorane, te da je u njoj koristio orkestralne efekte i boje kojih nema u simfonijama i drugoj njegovoj orkestralnoj glazbi. Iako je balet u početku bio prilično uspješan, s gotovo tridesetak uzastopnih izvedbi, nije se održao na repertoaru – osim uvertire. Gotovo simfonijski stavak u smislu orkestracije, stila i strukture, često se izvodila samostalno i za Beethovenova života.
 
Krajem 1850., nakon preseljenja u Düsseldorf, Robert Schumann svoje je divljenje oblasti Porajnja, pretočio u svoju, po kronologiji izdavanja, Treću simfoniju, no po kronologiji nastanka posljednju. Peterostavačna koncepcija svojevrsna je najava onoga što će Beethoven poduzeti u svojoj Šestoj simfoniji. Tri unutarnja stavka koja sugeriraju različita raspoloženja i prizore, istovremeno ispunjavajući funkcije polaganog stavka, intermezza i scherza, čine se kao interludiji između moćnih vanjskih stavaka. Prvi sjedinjuje formalni konzervativizam sonatne forme s ritamskom i melodijskom invencijom stvarajući eksplozivan naboj kojim dominira svečana prva tema u rogovima. Taj zamah vraća se u posljednjem stavku, jednom od najimpresivnijih orkestralnih zapisa u Schumannovu opusu, usporedivog s golemim simfonijskim platnom, za koje je nadahnuće dobio za posjeta monumentalnoj katedrali u Kölnu.
Umirovljenici, učenici, studenti i grupni posjeti (više od 15 osoba) ostvaruju pravo na 40 % popusta na cijene ulaznice. Osobama s invaliditetom, uključujući i osobu u pratnji, odobrava se popust od 50 %. Svi popusti ostvaruju se na blagajni Lisinskog. U skladu s odredbom članka 86. stavak 1. točka 12. Zakona o zaštiti potrošača, kupac nema pravo na jednostrani raskid ugovora (povrat ili zamjenu ulaznice). Kupac može ostvariti pravo na povrat cijene ulaznice isključivo u slučaju otkazivanja događaja. Za ulaznice kupljene na blagajni Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog povrat je moguć u roku 60 dana. Nakon tog roka povrat više nije moguć. Za ulaznice kupljene internetom povrat obavlja tvrka Dekod d.o.o. (www.dekod.hr). Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača svi pisani prigovori mogu se predati osobno u poslovnim prostorijama Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, putem pošte na adresu Trg Stjepana Radića 4, Zagreb, odnosno putem elektroničke pošte na e-adresu: prigovor@lisinski.hr.