08.
studenoga 2025.
Subota u 19:00 sati
Mala dvorana
|
LISINSKI DA CAMERA
|
Pretplata za 3 koncerta
|
Ulaznice |
Potekli iz različitih sredina, virtuozi gitare Petrit Çeku, Pedro Ribeiro Rodrigues i Tomislav Vukšić svoje su identitete ujedinili u Zagrebu. Od osnutka Trija Elogio 2009. godine dobivaju hvalospjeve, pa su taj termin opravdano uzeli za ime svog ansambla. Interes za sve epohe, brojne obrade skladbi pisanih za druge instrumente te bogata suradnja sa suvremenim skladateljima krase ovaj komorni sastav, koji je publika odavno prigrlila.
Obljetnice triju vrlo različitih glazbenika Trio Elogio obilježit će koncertom nazvanim Elogio a Listeš, dakle: Hvalospjev Listešu. Naš istaknuti gitarist Goran Listeš (Split, 1961. – Rim, 1920.) bio je profesor na Umjetničkoj akademiji u Splitu i gost profesor na konzervatoriju u talijanskom Monopoliju. Samostalno i sa Zagrebačkim gitarskim triom osvojio je značajne nagrade i priznanja u domovini i svijetu.
Hrvatski skladatelj, violinist i violist Miroslav Miletić (Sisak, 1925. – Zagreb, 2018.) osnovao je 1960. godine i vodio gudački kvartet Pro arte. Skladao je paletu djela od solističke i komorne do scenske i glazbe za film i televiziju. Volio je i klasičnu formu, a suvremenu glazbu pisao je bez izrazitog odmaka od tradicije. Koristio je elemente hrvatskog folklora. Iznimno cijenjen u svijetu, svuda je promicao našu komornu glazbu.
Uz skladbe Listeša i Miletića za tri gitare, članovi Trija Elogio izvest će i nekoliko obrada. Čuvenu Pavanu za preminulu infantkinju Mauricea Ravela (Ciboure, 1875. – Pariz, 1937.) tumače u obradi njihova profesora Darka Petrinjaka. Petrit Çeku vodi nas u prošlost sve do baroka, svojim obradama sonata za glasovir Domenica Scarlattija (Napulj, 1685. – Madrid, 1757.). Tu je još jedna obrada Darka Petrinjaka, ona triju plesova iz popularnog baleta Trorogi šešir Manuella de Falle (Cádiz, Španjolska, 1876. – Alta Gracia, Argentina, 1946.).
Praktički Ravelov vršnjak, de Falla se u Parizu družio s njim, Debussyjem i drugim impresionistima pa i onima koji to, poput Ravela, nisu u potpunosti bili. Spojio je značajke impresionizma sa španjolskim folklorom, pa je i Trorogi šešir osebujna glazba, puna dojmljivih melodija i temperamentnih španjolskih ritmova. Uostalom, pristaje dinamičnoj, senuzalnoj, pa i grotesknoj temi baleta o ostarjelom muškarcu koji biva izvrgnut ruglu zbog požude prema mladoj i lijepoj mlinarici...