16.
travnja 2018.
Ponedjeljak u 20:00 sati
Mala dvorana
|
51. TRIBINA "DARKO LUKIĆ" MLADI U LISINSKOM
|
4,00 €
|
Ulaznice |
Koncert laureata 50. tribine Darko Lukić
Franjo Bilić (Zagreb, 1994.) trenutno je Erasmus student na razmijeni na Conservatorium van Amsterdam kod profesora Menno van Delfta. Paralelno je student pete godine čembala u klasi prof. Pavla Mašića, i druge godine dirigiranja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.. Završio je Klasičnu gimnaziju i klavir na GŠ Pavla Markovca u razredu prof. Jelice Kuzmin. Glazbenu naobrazbu započeo je kao solist (dječački sopran) zbora «Krijesnice» i «Zagrebački dječaci» s kojima je nastupao u KD Vatroslav Lisinski i HNK u Zagrebu te diljem Hrvatske i u Wisconsinu (SAD). Surađivao je s brojnim ansamblima i orkestrima: Hrvatski barokni ansambl, Zagrebački solisti, ansambl Antiphonus, Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Dubrovački simfonijski orkestar, Društveni orkestar HGZ-a, Zagrebački komorni orkestar, ZOM, ansambl Glazbene staze. Na državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe osvojio je osam prvih, tri druge i dvije treće nagrade u razdoblju 2007.-2013. u disciplinama klavir, komorna glazba i solfeggio. Kao čembalist, pobjednik je 12. Međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić i 50. tribine Darko Lukić. Kao dirigent, imao je zapažena postignuća dirigirajuću operu Agrippina G.F. Handela u HNK-u u Zagrebu, u produkciji MUZA-e/ALU/ADU/TTF-a za koju je dobio dvije Rektorove nagrade. Višegodišnji je polaznik Međunarodne ljetne škole barokne glazbe i plesa Aestas musica u Varaždinu te se usavršavao na seminarima kod brojnih eminentnih profesora iz Hrvatske i inozemstva za područja; klavir, fortepiano, korepeticija/klavirska pratnja pjevača, čembalo, suvremeni čembalo, barokna glazba, barokni ples, orguljaška improvizacija, orgulje, harmonium d'art, orkestralno i zborsko dirigiranje. Bavi se i skladateljskim radom.
LATICA ANIĆ (Zagreb, 1994.) počela je učiti violončelo u razredu Mihovila Karuze u dobi od sedam godina. Aktivno je sudjelovala na majstorskim tečajevima kod međunarodno priznatih violončelista i pedagoga kao što su Miklós Perényi, Jérôme Pernoo, László Fenyö, Jens Peter Maintz, Wolfgang Emanuel Schmidt, Gary Hoffman i drugi, a kao stipendistica zaklade Musik und Jugend pohađala je seminare Valtera Dešpalja na Muzičkoj akademiji u Liechtensteinu. Od 2010. godine studentica je Valtera Dešpalja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i Muzičkoj akademiji Kneževine Lihtenštajn. Akademsku godinu 2014./2015. provela je u okviru programa Erasmus na Muzičkoj akademiji u Karlsruheu u razredu Lászlóa Fenyöa. Diplomirala je u Zagrebu 2016. godine, a od listopada iste godine usavršava se u razredima Raphaela Merlina i Michela Straussa na Conservatoire à rayonnement régional de Boulogne-Billancourt u Parizu. Pobjednica je državnih i međunarodnih natjecanja, od kojih se među posljednjima izdvajaju prve nagrade na Međunarodnom violončelističkom natjecanju u Liezenu, Austrija te na Trećem hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo u Zagrebu. Godine 2015. osvojila je Nagradu Grada Samobora na 12. međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić u Samoboru za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja (B. Papandopulo: Rapsodia concertante). U travnju 2017. godine postala je pobjednica jubilarne 50. tribine Darko Lukić, u organizaciji Hrvatskog društva glazbenih umjetnika i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, za recital kojeg je održala s pijanistom Krešimirom Starčevićem u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog. U posljednje vrijeme ostvarila je zapažene nastupe komorne glazbe u Njemačkoj i Češkoj muzicirajući s uglednim glazbenicima kao što su pijanist Matthias Kirchnereit, violist Razvan Popovici, hornist Přemysl Vojta, pijanist Jonathan Aner i klarinetistica Shirley Brill. Ostvarila je suradnju sa članovima takvih ansambala kao što su Ébène kvartet i Kuss kvartet. Kao solistica nastupila je uz Štutgartski komorni orkestar, Plevensku filharmoniju, Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Zagrebačke soliste, Dubrovački simfonijski orkestar i Splitski komorni orkestar pod ravnanjem uglednih dirigenata kao što su Aurélien Bello, Boguslav Davidow, Mladen Tarbuk, Tonči Bilić i Pavle Zajcev. Solističke recitale održala je u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Portugalu, Lihtenštajnu i Švicarskoj, nastupajući na međunarodnim glazbenim festivalima poput Next Generation Festival u Švicarskoj, Sommerliche Musiktage u njemačkom Hitzackeru te festival Katya Popova u Bugarskoj. Latica svira na violončelu graditelja Jeana Baptiste Vuillaumea iz 1860. čije je korištenje omogućila zaklada Stiftung Rheinland-Pfalz für Kultur iz Njemačke.
KREŠIMIR STARČEVIĆ (Zagreb, 1988.) počeo je učiti klavir tek sa 12 godina u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici u razredu Andreje Markulin. Godine 2007. upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu u razredu Đorđa Stanettija. Preddiplomski studij završio je 2011. godine Magna cum laude, dok je diplomski studij završio 2013. U sklopu programa studentske razmjene Erasmus, akademsku godinu 2012./2013. proveo je na Sveučilištu za glazbu i primijenjene umjetnosti u Beču u razredu Stefana Vladara. Za postignuća u toj godini nagrađen je Dekanovom nagradom. Dobitnik je prvih i drugih nagrada na Županijskim i Državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe, kao i druge nagrade na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Zlatko Grgošević, 2007. Na 9. Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić 2012. godine osvojio je Nagradu grada Samobora za najbolje izvedeno djelo hrvatskog skladatelja. U dva navrata osvojio je treću nagradu, Nagradu grada Rovinja, na Pijanističkom natjecanju Zaklade Dino Škrapić (2012., 2014.). Pohađao je seminare uglednih pijanista i pedagoga kao što su K.-H. Kämmerling, E. Indjić, N. Flores, R. Dalibaltayan, P. Paleczny, N. Grubert, G. Gruzman i E. Hubert. Od 2009. do 2014. godine sudjelovao je u organizaciji ciklusa Virtuoso, a 2014. i 2015. obnašao je funkciju umjetničkog voditelja Zagrebačkih ljetnih večeri. Menadžer je i suosnivač tvrtke CristoforiumArt. Više puta bio je gost radijskih i televizijskih emisija, a djeluje i kao suradnik emisije Glazbena kutijica Obrazovnog programa Hrvatskog radija. Surađuje s uspješnim hrvatskim glazbenicima kao što su saksofonist Lovro Merčep, violinisti Marin Maras i Marco Graziani, violončelist Smiljan Mrčela, pijanist Danijel Gašparović, klarinetist Mihael Paar, gitarist Srđan Bulat i trubač Vedran Kocelj. Od 2015. godine surađuje s violončelisticom Laticom Anić, s kojom je pored brojnih ostvarenih koncerata diljem Hrvatske, nastupio i u Berlinu, 2016. Iste godine nastupio je kao njen umjetnički suradnik na Natjecanju Ferdo Livadić u Samoboru, gdje je Latica nagrađena Nagradom grada Samobora za izvedbu Rapsodije concertante za violončelo i klavir Borisa Papandopula. Godine 2017. primio je Nagradu za najbolju umjetničku suradnju na 50. Tribini Darko Lukić, za koncert održan s Laticom Anić u maloj dvorani Lisinski. Godine 2017. bio je umjetnički suradnik Universal Marimba Competition Belgium, prestižnog svjetskog marimbističkog natjecanja, a dugogodišnji suradnik je i Međunarodnog tjedna udaraljkaških ansambala u Bjelovaru. Surađivao je sa uglednim udaraljkašima poput Pei-Ching Wu (Tajvan), Marianne Bednarske (Poljska), Hyeji Bak (Sjeverna Koreja) i Filipa Merčep (Hrvatska). Nastupio je na festivalima kao što su Muzički biennale Zagreb, Samoborska glazbena jesen, Riječke ljetne noći, Rapskle glazbene večeri, Senjske glazbene večeri, Dani Matice hrvatske u Sarajevu, ciklus Pianofortissimo te projekt 24 sata Chopina u HGZ-u. Solistički je nastupio uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a i Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, pod vodstvom dirigenata Saše Britvića, Pavla Dešpalja i Mladena Tarbuka.