Događanja

15.
prosinca 2022.
Četvrtak u 19:30 sati
Velika dvorana

MAJSTORSKI CIKLUS SO HRT-a
PASCAL ROPHÉ, dirigent
ENRICO DINDO, violončelo
MUŠKI ZBOR HRT-a

Četvrtak U 19:30
Velika dvorana
Organizator: Hrvatska radiotelevizija
5,00 € 37,67 kn
8,00 € 60,28 kn
Ulaznice
5,00 € 37,67 kn
8,00 € 60,28 kn
SIMFONIJSKI ORKESTAR HRT-A 
PASCAL ROPHÉ, dirigent
ENRICO DINDO, violončelo
MUŠKI ZBOR HRT-a
 
Program: 
Edward Elgar: Koncert za violončelo i orkestar u e-molu, op. 85
Franz Liszt: Simfonija Faust, S. 108
 
Donedavni šef dirigent Simfonijskog orkestra HRT-a, maestro Enrico Dindo vraća se u Majstorski ciklus kako bi se, kao solist na violončelu, udružio s novim šefom dirigentom, Pascalom Rophéom!
 
Koncert za violončelo i orkestar u e-molu, op. 85 Edwarda Elgara djelo je koje je Enrico Dindo u više navrata i svirao i dirigirao, pa će i u ovoj suradnji s maestrom Rophéom nesumnjivo pokazati svu raskoš svojega talenta i iskustva. Riječ je o Elgarovom posljednjem velikom ostvarenju, nastalome neposredno nakon Prvog svjetskog rata, kontemplativnog i elegičnog karaktera. U vrijeme nastanka, 1919., Elgarov izričaj pomalo je bio zastario, a recepciji Koncerta nije pomogla ni katastrofalna praizvedba, do koje je došlo zbog nedovoljno pokusa. Tek 1960-ih, zahvaljujući izvedbama i snimkama violončelistice Jacqueline du Pré, Koncert je privukao pažnju glazbene javnosti te ušao u repertoar vodećih violončelista.
 
Zaokupljen koncepcijom simfonijske pjesme, Franz Liszt je 1854. napisao orkestralno remek djelo - Simfoniju Faust. Nadahnuta francuskim prijevodom drame Faust Johanna Wolfganga von Goethea, ali i Faustovim prokletstvom Hectora Berlioza, djelo punoga naslova Simfonija Faust, u tri karakterne slike prema Goetheu: Faust, Gretchen, Mephistopheles koncipirana je kao niz od tri simfonijske pjesme povezane zajedničkim temama i idejama. Lisztova namjera nije bila glazbeno prepričavanje Goetheove drame već stvaranje portreta triju glavnih protagonista, pri čemu se pokazao kao izvanredan majstor orkestracije, tematske, tonalitetne i motivske razrade te prikaza karaktera. Nakon praizvedbe, vjerojatno kao rezultat pojedinih komentara i kritika, Liszt je poduzeo znatnu reviziju djela. Dodao je trube, trombone i udaraljke, te novi završetak – Chorus Mysticus - za tenor i muški zbor na tekst preuzet iz drugoga dijela Goetheove drame. Takva je verzija prvi put izvedena 1857. u povodu otkrivanja spomenika Goetheu i Schilleru u Weimaru, no Liszt ni nakon toga nije bio u potpunosti zadovoljan, te je u još dva navrata, tijekom sljedećih dvadesetak godina, unosio izmjene.
Pojedinačne ulaznice dostupne su na ulaznice.hr i na blagajni Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog. Za umirovljenike, studente i skupne posjete (više od 15 ulaznica) odobravamo popust od 40 %. Osobe u invalidskim kolicima imaju besplatan ulazak, dok osoba u njihovoj pratnji plaća 50 % cijene odabrane kategorije ulaznice.