Novosti

26. lipnja 2017.

Orkestar i vokalni sastav Capella Cracoviensis otvorili 36. Večeri na Griču

U utorak 27. lipnja otvorene su ovogodišnje Večeri na Griču, ljetni glazbeni festival koji se održava na atmosferičnoj lokaciji atrija Klovićevih dvora.
 
Festival je otvorio poljski ansambl Capella Cracoviensis, a koncert je ostvaren u suradnji s Veleposlanstvom Republike Poljske u Hrvatskoj povodom završetka predsjedanja Republike Poljske Višegradskom skupinom.

Capella Cracoviensis jedna je od najzanimljivijih formacija na suvremenoj sceni klasične glazbe. Repertoar joj obuhvaća stvaralaštvood renesansne polifonije do romantične opere koju izvodi na povijesnim instrumentima. Zahvaljujući redovitoj potpori Grada Krakova CC ostvaruje svoje umjetničke ideje na vrhunskoj umjetničkoj razini. Gost je brojnih festivala i koncertnih dvorana te redovito surađuje s brojnim gostujućim dirigentima, koncertnim majstorima i solistima. Jedan od najvećih uspjeha CC je ostvarila izvedbom svih Beethovenovih simfonija u jednom danu na povijesnim instrumentima uz radijski prijenos. U izvedbi je sudjelovalo 90 instrumentalista, 44 pjevača i 5 dirigenata iz 14 zemalja, a pratilo ju je 2300 posjetitelja. CC je nastala 1970. na inicijativu tadašnjeg ravnatelja Krakovske filharmonije, Jerzyja Katlewicza, koji je novi sastav specijaliziran za izvedbu rane glazbe povjerio Stanisławu Gałońskomu. S vremenom se CC osamostalila proširujući svoj reperotar. Od studenoga 2008. ravnatelj i umjetnički voditelj CC je Jan Tomasz Adamus, koji je sjajno dirigirao jučerašnjom izvedbom. 

Koncert je izveden u jednom komadu bez pauze, a otvorila ga je Uvertira u g-molu poljskog skladatelja iz 19. st. Franciszeka Lessela. Uslijedile su Simfonija u F-duru, br 40 Josepha Haydna (inače Lesselovog učitelja) te Simfonija u D-duru još jednog poljskog kompozitora, Bazylija Bohdanowicza. Koncert je zaključilo još jedno Haydnovo djelo, Simfonija u A-duru, br. 59.Koncert je trajao malo više od sat vremena i CC su kao ‘’bis’’ izveli vrlo kratak odlomak, od samo nekoliko taktova, iz posljednje kompozicije, kao duhoviti odgovor na dugi, oduševljeni pljesak publike.
 
(Izvor: portal soundguardian, 28. lipnja 2017.)