Novosti

18. listopada 2016.

Nott: Na svakom koncertu želimo pomaknuti granice

Tokijski simfonijski orkestar i maestro Jonathan Nott s violonisticom Isabelle Faust

Već kao student, najprije pjevanja, flaute pa dirigiranja, otišao je s Otoka u Europu. Debitirao je u Njemačkoj, gdje će se jedan od vrhunaca karijere dosegnuti kao šef - dirigent glasovitih Bamberških simfoničara, ali i suradnjama poput  one s Berlinskim filharmoničarima s kojima je, uz ostalo, snimio cijeli opus Györgya Ligetija. A onda je, 2011. godine nakon prvog nastupa sa Tokijskim simfonijskim orkestrom, dobio ponudu da postane njihov šef dirigent. Primio je to kao veliku čast i veliki izazov i nakon kratkog razmišljanja prihvatio. Kada su produljivali ugovor, japanski orkestar i maestro Nott odlučili su produljiti svoju suradnju čak za deset godina. Kritičari o njihovu odnosu i rezultatima pišu kao o jednoj od najuzbudljivijih suradnji u svijetu orkestralnog muziciranja, a koliko su uzbudljive i nadahnute njihove interpretacije, moći će se za tjedan dana, 22. listopada, uvjeriti i zagrebačka publika. Maestro Nott i Tokijski simfonijski orkestar nastupaju u ciklusu Lisinski subotom, u sklopu svoje europske turneje kojom orkestar proslavlja 70. godišnjicu svog osnutka.

-Mnoge me stvari fasciniraju u Japanu: njihova sposobnost da organiziraju skladan život tolikog broja ljudi na tako malom prostoru, visoka tehnologija koja se prožima s velikom tradicijom, kulturom i duhovnošću, a u glazbi velika marljivost, sviranje na visokoj razini i spremnost na zajedničko muziciranje. Sve to pokušavam iskoristiti na najbolji mogući način, a od orkestra tražim veliku fleksibilnost. Putujući svijetom  i nastupajući s mnogim orkestrima, uvjerio sam se da se najbolje suradnje i partnerstva događaju upravo tamo gdje dolazi do susreta i miješanja različitih kultura – govori maestro Nott, s velikim uzbuđenjem i nadahnuto na svako pitanje izgovarajući cijeli jedan mali esej.

Zašto su njegovi koncerti, očito, vrlo uzbudljiva iskustva, govori i njegova usporedba dirigentskog posla s padobranskim instruktorom:

-Rutina je opasnost za glazbu i zato na svakom koncertu moramo, da se slikovito izrazim, skočiti iz aviona. Moj je zadatak držati glazbenike za ruku i svaki put pomicati granicu sigurne zone. Beethovenov Violinski koncert svirat ćemo kao da je jučer napisan, a Šostakovičeva Deseta simfonija prilika je za širenje velikog zvučnog spektra i pričanje vrlo osobne skladateljeve priče o vlastitom životu i borbi s okrutnim sistemom. Ovakva gostovanja za mene su jedan od najljepših primjera kulturne razmjene i diplomacije iznad svih jezičnih barijera – zaključio je maestro Nott.

Uz moto kako je glazbenik dobar onoliko koliko je bio dobar njegov posljednji koncert, pružio nam je u razgovoru pregršt razloga da sljedeću subotu u Lisinskom čekamo s osobitim uzbuđenjem. A evo i još jednog: partnerstvu i komunikaciji japanskog orkestra, engleskog maestra i zagrebačke publike, u Beethovenovu će se Violinskom koncertu pridružiti i sjajna njemačka glazbenica Isabelle Faust sa svojim stradivarijem.

(Izvor: Večernji list, Branimir Pofuk)