Novosti

8. listopada 2016.

Cameron Carpenter u Lisinskom - kad klasičari polude

Postoji dio buntovnika koji će se suprotstaviti i najkonzervativnijim dijelovima žanra i slomiti granice glazbenog djela, ali i samog instrumenta, na spektakularan način. Jedan od njih je Cameron Carpenter koji je u subotu, 8. listopada gostovao u Lisinskom sa svojim putujućim orguljama, izrađenim posebno za njegove potrebe.
 
Instrument koji sam po sebi zbog svoje veličine i mogućnosti izaziva divljenje ušao je u dvadeset i prvo stoljeće i uvukao u sebe neumorni duh rock'n'rolla. Mladoj publici jedan od razloga da se upoznaju s ovim instrumentom i vrstom glazbe, dok bi starija publika mogla različito reagirati. Dijelovi orgulja poslužili su kao svojevrsna scenografija koja je uz crvenu rasvjetu dala karakter mističnosti i nekog skrivenog čudovišta koje se skriva iza ovog jedinstvenog instrumenta.
 
Carpenter je sve mogućnosti pokazao već na samom početku, izvedbom Uvertire operi "Majstori pjevači" Richarda Wagnera. Svojom je virtuoznošću zadivio i dokazao da sam može zamijeniti čitav orkestar, ma kako kompleksno djelo zapravo bilo. Bachov Contrapunctus IX iz zbirke "Umjetnost fuge" poslužilo mu je kao uvod u sjetno djelo "Oblivion" Astora Piazzolle. Mnogi solisti naprosto obožavaju ovu skladbu izvesti na svom instrumentu, a Carpenter ga je izveo kao romantičnu suprotnost nabrijanom Wagneru. Djela Bacha su zasjenile izvedbe djela modernih skladatelja - kao da su prejednostavna za ovog glazbenika i njegovog maestralnog suputnika. Duboki i iznimno glasni basovi nekoliko su puta zatresli dvoranu, a publika je svaku izvedbu nagradila velikim aplauzom. 
 
Za sam kraj improvizacija tradicionalne hrvatske melodije izmamila je publici osmijeh na lice, a službeni završetak bio je okrunjen u notama Bachove "Passacaglije i fuge u c-molu", BWV582. Vraćao se na dva bisa.

Zbog blještavila peta na cipelama, sviranjem je podsjetio na Moonwalk Michaela Jacksona, a glasnoćom i energijom tijekom izvođenja najžešćih dijelova na veliki Motorhead; na podlozi proračunatog i iznimno preciznog Bacha. To je Cameron Carpenter.
 
(Izvor: Soundguardian)