Događanja

16.
travnja 2018.
Ponedjeljak u 20:00 sati
Mala dvorana

51. TRIBINA "DARKO LUKIĆ" MLADI U LISINSKOM
LATICA ANIĆ, violončelo
FRANJO BILIĆ, čembalo,
KREŠIMIR STARČEVIĆ, klavir

Ponedjeljak U 20:00
Mala dvorana
Organizator: Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog
30 kn
Ulaznice
30,00 kn

Koncert laureata 50. tribine Darko Lukić

FRANJO BILIĆ, čembalo 
LATICA ANIĆ, violončelo
KREŠIMIR STARČEVIĆ, klavir
 
Program:
J. S. Bach: Goldberg varijacije, BWV 988
~ ~ ~
J. Brahms: Prva sonata za violončelo i klavir u e-molu, op. 38
A. Piazzolla: Le Grand Tango, za violončelo i klavir

Franjo Bilić (Zagreb, 1994.) trenutno je Erasmus student na razmijeni na Conservatorium van Amsterdam kod profesora Menno van Delfta. Paralelno je student pete godine čembala u klasi prof. Pavla Mašića, i druge godine dirigiranja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu.. Završio je Klasičnu gimnaziju i klavir na GŠ Pavla Markovca u razredu prof. Jelice Kuzmin. Glazbenu naobrazbu započeo je kao solist (dječački sopran) zbora «Krijesnice» i «Zagrebački dječaci» s kojima je nastupao u KD Vatroslav Lisinski i HNK u Zagrebu te diljem Hrvatske i u Wisconsinu (SAD). Surađivao je s brojnim ansamblima i orkestrima: Hrvatski barokni ansambl, Zagrebački solisti, ansambl Antiphonus, Zagrebačka filharmonija, Simfonijski orkestar HRT-a, Dubrovački simfonijski orkestar, Društveni orkestar HGZ-a, Zagrebački komorni orkestar, ZOM, ansambl Glazbene staze. Na državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe osvojio je osam prvih, tri druge i dvije treće nagrade u razdoblju 2007.-2013. u disciplinama klavir, komorna glazba i solfeggio. Kao čembalist, pobjednik je 12. Međunarodnog natjecanja mladih glazbenika Ferdo Livadić i 50. tribine Darko Lukić. Kao dirigent, imao je zapažena postignuća dirigirajuću operu Agrippina G.F. Handela u HNK-u u Zagrebu, u produkciji MUZA-e/ALU/ADU/TTF-a za koju je dobio dvije Rektorove nagrade. Višegodišnji je polaznik Međunarodne ljetne škole barokne glazbe i plesa Aestas musica u Varaždinu te se usavršavao na seminarima kod brojnih eminentnih profesora iz Hrvatske i inozemstva za područja; klavir, fortepiano, korepeticija/klavirska pratnja pjevača, čembalo, suvremeni čembalo, barokna glazba, barokni ples, orguljaška improvizacija, orgulje, harmonium d'art, orkestralno i zborsko dirigiranje. Bavi se i skladateljskim radom.

LATICA ANIĆ (Zagreb, 1994.) počela je učiti violončelo u razredu Mihovila Karuze u dobi od sedam godina. Aktivno je sudjelovala na majstorskim tečajevima kod međunarodno priznatih violončelista i pedagoga kao što su Miklós Perényi, Jérôme Pernoo, László Fenyö, Jens Peter Maintz, Wolfgang Emanuel Schmidt, Gary Hoffman i drugi, a kao stipendistica  zaklade Musik und Jugend pohađala je seminare Valtera Dešpalja na Muzičkoj akademiji u Liechtensteinu. Od 2010. godine studentica je Valtera Dešpalja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i Muzičkoj akademiji Kneževine Lihtenštajn. Akademsku godinu 2014./2015. provela je u okviru programa Erasmus na Muzičkoj akademiji u Karlsruheu u razredu Lászlóa Fenyöa. Diplomirala je u Zagrebu 2016. godine, a od listopada iste godine usavršava se u razredima Raphaela Merlina i Michela Straussa na Conservatoire à rayonnement régional de Boulogne-Billancourt u Parizu. Pobjednica je državnih i međunarodnih natjecanja, od kojih se među posljednjima izdvajaju prve nagrade na Međunarodnom  violončelističkom natjecanju u Liezenu, Austrija te na Trećem hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo u Zagrebu. Godine 2015. osvojila je Nagradu Grada Samobora na 12. međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić u Samoboru za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja (B. Papandopulo: Rapsodia concertante). U travnju 2017. godine postala je pobjednica jubilarne 50. tribine Darko Lukić, u organizaciji Hrvatskog društva glazbenih umjetnika i Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, za recital kojeg je održala s pijanistom Krešimirom Starčevićem u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog. U posljednje vrijeme ostvarila je zapažene nastupe komorne glazbe u Njemačkoj i Češkoj muzicirajući s uglednim glazbenicima kao što su pijanist Matthias Kirchnereit, violist Razvan Popovici, hornist Přemysl Vojta, pijanist Jonathan Aner i klarinetistica Shirley Brill. Ostvarila je suradnju sa članovima takvih ansambala kao što su Ébène kvartet i Kuss kvartet. Kao solistica nastupila je uz Štutgartski komorni orkestar, Plevensku filharmoniju, Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Zagrebačke soliste, Dubrovački simfonijski orkestar i Splitski komorni orkestar pod ravnanjem uglednih dirigenata kao što su Aurélien Bello, Boguslav Davidow, Mladen Tarbuk, Tonči Bilić i Pavle Zajcev. Solističke recitale održala je u Austriji, Njemačkoj, Francuskoj, Portugalu, Lihtenštajnu i Švicarskoj, nastupajući na međunarodnim glazbenim festivalima poput Next Generation Festival u Švicarskoj, Sommerliche Musiktage u njemačkom Hitzackeru te festival Katya Popova u Bugarskoj. Latica svira na violončelu graditelja Jeana Baptiste Vuillaumea iz 1860. čije je korištenje omogućila zaklada Stiftung Rheinland-Pfalz für Kultur iz Njemačke.

KREŠIMIR STARČEVIĆ (Zagreb, 1988.) počeo je učiti klavir tek sa 12 godina u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici u razredu Andreje Markulin. Godine 2007. upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu u razredu Đorđa Stanettija. Preddiplomski studij završio je 2011. godine Magna cum laude, dok je diplomski studij završio 2013. U sklopu programa studentske razmjene Erasmus, akademsku godinu 2012./2013. proveo je na Sveučilištu za glazbu i primijenjene umjetnosti u Beču u razredu Stefana Vladara. Za postignuća u toj godini nagrađen je Dekanovom nagradom. Dobitnik je prvih i drugih nagrada na Županijskim i Državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe, kao i druge nagrade na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Zlatko Grgošević, 2007. Na 9. Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić 2012. godine osvojio je Nagradu grada Samobora za najbolje izvedeno djelo hrvatskog skladatelja. U dva navrata osvojio je treću nagradu, Nagradu grada Rovinja, na Pijanističkom natjecanju Zaklade Dino Škrapić (2012., 2014.). Pohađao je seminare uglednih pijanista i pedagoga kao što su K.-H. Kämmerling, E. Indjić, N. Flores, R. Dalibaltayan, P. Paleczny, N. Grubert, G. Gruzman i E. Hubert. Od 2009. do 2014. godine sudjelovao je u organizaciji ciklusa Virtuoso, a 2014. i 2015. obnašao je funkciju umjetničkog voditelja Zagrebačkih ljetnih večeri. Menadžer je i suosnivač tvrtke CristoforiumArt. Više puta bio je gost radijskih i televizijskih emisija, a djeluje i kao suradnik emisije Glazbena kutijica Obrazovnog programa Hrvatskog radija. Surađuje s uspješnim hrvatskim glazbenicima kao što su saksofonist Lovro Merčep, violinisti Marin Maras i Marco Graziani, violončelist Smiljan Mrčela, pijanist Danijel Gašparović, klarinetist Mihael Paar, gitarist Srđan Bulat i trubač Vedran Kocelj. Od 2015. godine surađuje s violončelisticom Laticom Anić, s kojom je pored brojnih ostvarenih koncerata diljem Hrvatske, nastupio i u Berlinu, 2016. Iste godine nastupio je kao njen umjetnički suradnik na Natjecanju Ferdo Livadić u Samoboru, gdje je Latica nagrađena Nagradom grada Samobora za izvedbu Rapsodije concertante za violončelo i klavir Borisa Papandopula. Godine 2017. primio je Nagradu za najbolju umjetničku suradnju na 50. Tribini Darko Lukić, za koncert održan s Laticom Anić u maloj dvorani Lisinski. Godine 2017. bio je umjetnički suradnik Universal Marimba Competition Belgium, prestižnog svjetskog marimbističkog natjecanja, a dugogodišnji suradnik je i Međunarodnog tjedna udaraljkaških ansambala u Bjelovaru. Surađivao je sa uglednim udaraljkašima poput Pei-Ching Wu (Tajvan), Marianne Bednarske (Poljska), Hyeji Bak (Sjeverna Koreja) i Filipa Merčep (Hrvatska). Nastupio je na festivalima kao što su Muzički biennale Zagreb, Samoborska glazbena jesen, Riječke ljetne noći, Rapskle glazbene večeri, Senjske glazbene večeri, Dani Matice hrvatske u Sarajevu, ciklus Pianofortissimo te projekt 24 sata Chopina u HGZ-u. Solistički je nastupio uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a i Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, pod vodstvom dirigenata Saše Britvića, Pavla Dešpalja i Mladena Tarbuka. 

50% za učenike, studente, umirovljenike, osobe s invaliditetom uključujući i osobu u pratnji, vlasnike Kulturnog pokaza HGM-a i pretplatnike ciklusa Lisinski subotom. 20% za skupni posjet (više od 15 ulaznica). Jedan sat prije koncerta učenici i studenti uz predočenje valjanog dokumenta mogu kupiti ulaznicu po cijeni od 10 kn ukoliko je preostalo ulaznica.