Događanja

28.
siječnja 2017.
Subota u 19:30 sati
Velika dvorana

23. FESTIVAL ORGULJE HEFERER

Subota U 19:30
Velika dvorana
Organizator: KONCERTNA DIREKCIJA ZAGREB
7,00 € 52,74 kn
9,00 € 67,81 kn
Ulaznice
7,00 € 52,74 kn
9,00 € 67,81 kn
Evelin Novak stalna je članica berlinske državne opere u kojoj ju je angažirao svjetski poznati maestro Daniel Barenboim. Od travnja 2009. do lipnja 2011. bila je članica međunarodnog opernog studija koji stipendira Liz Mohn kulturno-glazbena udruga Bertelsmann. Već u opernom studiju sa samo 23 godine pjevala je niz glavnih uloga, a debitirala je u Donizzetijevoj komičnoj operi Viva la Mamma! u glavnoj ulozi Primadonne. Na Berlinskoj pozornici otpjevala je mnoge uloge kao sto su Berta u Il barbiere di Siviglia, Kate Pinkerton u Madama Butterfly , Prva Dama (Die Zauberflöte), Tebaldo (Don Carlo) , Povjerenica (Elektra). Kao Berta (Il barbiere di Siviglia) debitirala je u ožujku 2010. u Bavarskoj državnoj operi u Münchenu. U prosincu 2011. upriličuje Euridiku u Offenbachovom Orpheus in der Unterwelt i Paminu u Die Zauberflöte. Glavna Uloga Jenny (Mahagonny), Kurta Weila, donosi sjajne kritike i ovacije publike. Tom ulogom debitira i u kazalištu Wiesbaden. Ujesen 2014. Evelin debitira u ulozi Violette Valery (La Traviata) u Unter den Linden Berlin. Surađuje s mnogim svjetskim dirigentima kao što su Zubin Mehta, Stefan Soltesz, Massimo Zanetti, Alfred Eschwe, Wayne Marshall i Daniel Barenboim. Usavršavala se na majstorskim tečajevima kod priznatih glazbenih pedagoga kao što su Mirella Freni, Brigitte Fassbaender, Deborah Polaski, John Norris, Patricia Mccaffrey, Julia Varady i dr. Sa 16 godina bila je najmlađi student na glazbenoj akademiji u Grazu, a sa 18 godina upoznaje Dunju Vejzović u čijoj je klasi i 2008. diplomirala na Akademiji za glazbu i dramsku umjetnost u Stuttgartu. Dvořákov Stabat Mater vodi je ujesen 2011. u kazalište Heidelberg. U ljeto 2011. Evelin Novak pjeva ulogu zahtjevne ciganke Saffi u Der Zigeunerbaron u režiji KS Prof. Brigitte Fassbaender na najvećem ljetnom operetnom festivalu u Mörbischu (uz televizijski prijenos na 3Sat, Arte i ORF). Ova je snimka na DVD-u u prodaji diljem svijeta. U ljeto 2012. Evelin je Micaëla (Carmen) na ljetnom opernom festivalu St. Margarethen (DVD), slijedi debi u ulozi Mimì u La Bohème. U proljeće 2013. gostuje u novoj produkciji u opernoj kući u Grazu s ulogom Grofice Carlotte u opereti Gasparone. Beethovenovu Odu radosti izvodi u veljači 2015. s poznatim dirigentom Stefanom Solteszom. Godine 2015 debitirala je kao Micaëla u Gran Teatre del Liceu, Barcelona. Njezin repertoar obuhvaća djela od baroka do suvremene glazbe o čemu svjedoče brojni koncerti diljem Europe. Koncert na ljetnom festivalu u Ljubljani sa Željkom Lučićem od posebne je važnosti, velika koncertna turneja po najvećim gradovima Kine kao i koncert u Berlinskoj filharmoniji s poznatom pijanisticom Marthom Argerich i dirigentom D. Barenboimomom u Verdijevom djelu Quattro pezzi sacri. Najzapaženiji koncerti u Hrvatskoj su Opera pod zvijezdama pod ravnanjem mo. I .Lipanovića, Mozartova Misa u c-molu pod ravnanjem mo I. Repušića, Mozartov Rekvijem u Dubrovniku te koncert u ciklusu Molto cantabile. U listopadu 2015. u minhenskom Prinzenregententheatru nastupa u ulozi Lisette u Puccinijevoj operi La Rondine koja će biti ostvarena i na nosaču zvuka u produkciji Bayerische Rundfunk. Otvaranjem nove sezone u matičnoj kući 2016. debitira u ulozi Marzeline u operi Fidelio pod dirigentskom palicom mo D. Barenboima. Sljedeće gostovanje vodi je u Francusku u Operu Lyon gdje će debitirati u glavnoj ulozi Annine u operetti Eine Nacht in Venedig.

Krešimir Stražanac diplomirao je i magistrirao na Visokoj školi za glazbu i izvođačke umjetnosti u Stuttgartu, gdje je studirao u razredu profesorice Dunje Vejzović i u specijalističkom razredu za Lied profesora Cornelisa Witthoeffta. Kao operni pjevač i koncertni solist usavršavao se na majstorskim tečajevima legendarne sopranistice Elisabeth Schwarzkopf, znamenitog baritona Thomasa Hampsona i Jane Thorner Mengedoht. Zarana se iskazao na nekolicini međunarodnih pjevačkih natjecanja. Još u vrijeme studija pobijedio je na Međunarodnom natjecanju La Voce u organizaciji Bavarskog radija, na Međunarodnom natjecanju Cantilena u Bayreuthu i na Međunarodnom natjecanju Hugo Wolf u Slovenj Gradecu, rodnom mjestu velikog austrijskog skladatelja. U sezoni 2007./08. Krešimir Stražanac postao je član solističkog ansambla Opere u Zürichu. Na matičnoj je sceni ostvario niz opernih uloga, kao što su: Barun Tusenbach (Tri sestre Pétera Eötvösa), Ping (Giacomo Puccini: Turandot), Harlekin (Richard Strauss: Arijadna na Naksosu), dr. David Livesay (svjetska praizvedba opere Otok s blagom Franka Schwemmera) i dr. Tim opernim izvedbama ravnali su neki od najvećih dirigenata današnjice: Bernard Haitink, Nello Santi, Placido Domingo, Massimo Zanetti, Franz Welser-Möst, Vladimir Fedosejev, Peter Schneider.Tri Stražančeve operne uloge (Moralès u Bizetovoj Carmen, Don Fernando u Beethovenovom Fideliju i Konrad Nachtigall u Wagnerovim Majstorima pjevačima) objavljene su u integralnom obliku u izdanju diskografskih tvrtki Decca i BBC Opus Arte. Donijevši odluku da napusti Operu u Zürichu i nastavi djelovati kao samostalni umjetnik, Stražanac nastavlja diljem Europe nastupati kao vrlo tražen solist. Tako je u posljednje dvije sezone debitirao s ansamblima kao što su: simfonijski orkestri WDR-a i Bayerischer Rundfunka, Tokyo Symphony Orchestra, Singapore Symphony Orchestra, Bamberški simfoničari, orkestar La Scintilla, Akademie für alte Musik Berlin, Concerto Köln, Collegium 1704, Münchner Rundfunkorchester i berlinski Konzerthausorchester. Od diskografije s podučja oratorija do sada su objavljene njegove snimke Bachove Muke po Ivanu (Bayerischer Rundfunk/Concerto Köln, dirigent Peter Dijkstra) kao CD i DVD/Blu-Ray (poluscenski) za izdavačku kuću BR Klassik, a uskoro će biti objavljen CD s djelima Felixa Mendelssohna gdje kao solist surađuje s Münchener Rundfunkorchester i mo. Howardom Armanom. U aktualnoj sezoni debitirao je sa Collegium Vocale Gent / Orchestre du Champs-Elysées pod ravnanjem Philippea Herreweghea s Brahmsovim opusom 121 i Rekvijemom na vrlo uspješnoj turneji u Francuskoj i Belgiji koja je kulminirala nastupom u pariškom Théâtre des Champs Elysées, a u prosincu 2016 debitirao je s Radiotelevisione Svizzera Italiana i orkestrom I Barocchisti pod vodstvom Diega Fasolisa.

U aktualnoj i nadolazećoj sezoni očekuju ga debiji s Gewandhausorchester, Royal Flemish Orchestra, Hessischer Rundfunk, Orchestra Sinfonica do Porto, i suradnja s dirigentima kao što su Herbert Blomstedt, Leopold Hager, Hans Christoph Rademann, te nekoliko novih CD-produkcija (Beethovenova Misa u C-duru i muke po Ivanu i Mateju Johanna Sebastiana Bacha sa Staatskapelle Dresden i Gächinger Cantorey). Kao vrstan koncertni pjevač Stražanac se u poznatim koncertnim dvoranama (Berlinska i Kölnska filharmonija, Konzerthaus Berlin,  Suntory i Muza Kawasaki Hall Tokyo...) iskazao u izvedbama glazbe svih razdoblja glazbene povijesti, od ranog baroka do suvremene glazbe, tumačeći solističke dionice basa u velikim oratorijskim skladbama Johanna Sebastiana Bacha, Georga Friedricha Händela, Wolfganga Amadeusa Mozarta, naslovne uloge u oratorijima Ilija i Pavao Felixa Mendelssohna-Bartholdyja, interpretirajući djela Giacoma Puccinija i Gioachina Rossinija, Ludwiga van Beethovena i Roberta Schumanna, sudjelujući u izvedbi Njemačkog rekvijema Johannesa Brahmsa, Arnolda Schönberga kao i u brojnim drugim izvedbama i praizvedbama djela suvremenih skladatelja.

Višeslav Jaklin, varaždinski katedralni orguljaš, magistrirao je orgulje, improvizaciju i dirigiranje na studiju crkvene glazbe u Grazu, u klasi Michaela Kapsnera i Josefa M. Doellera, te magistrirao koncertantni smjer orgulja na Sveučilištu u Beču, u klasi Michaela Radulescua. Pohađao je privatne sate orgulja i improvizacije u Weimaru i u Parizu te brojne majstorske tečajeve (Daniel Roth, Christoph Bossert, Luigi Ferdinando Tagliavini, Katherine Biene Bryndorf, Frédéric Blanc, Harald Vogel, Peter Planyavsky, Ludger Lohman, Pier Damiano Peretti, Jon Laukvik, Edoardo Bellotti i dr.). Uspješno sudjeluje na međunarodnim orguljaškim natjecanjima u Austriji i Švicarskoj gdje osvaja prve nagrade. Bio je orguljaš franjevačke crkve u Grazu od 2001. do 2008. godine, kad postaje orguljaš varaždinske katedrale i voditelj katedralnog zbora Chorus liturgicus. Od 2008. godine također radi kao profesor glasovira na Umjetničkom odjelu Osnovne škole Novi Marof. Na Institutu za crkvenu glazbu u Zagrebu predavao je teorijske predmete 2012. godine.  Redovito koncertira u Hrvatskoj i mnogim europskim zemljama te u Izraelu. Godine 2005. održao je koncert na glasovitim orguljama katedrale Notre Dame u Parizu. Surađuje s brojnim vokalnim i instrumentalnim ansamblima. Od 2013. godine voditelj je Noneta Donum koji okuplja najbolje varaždinske pjevače. Član je Hrvatskog društva glazbenih umjetnika i Slovenskog orgelskog društva. Godine 2015. imenovan je Povjerenikom za zaštitu orgulja Varaždinske biskupije.

Nonet Donum osnovan je 2010. u Varaždinu na poticaj altistice Sofije Cingule koja je okupila mlade školovane glazbenike iz župne crkve sv. Nikole. Ansambl je u početku djelovao kao Oktet, a od nastupa na Varaždinskim baroknim večerima, 2016., proširen je u Nonet. Od 2013. ansambl vodi katedralni orguljaš Višeslav Jaklin,  te zajednički ostvaruju veoma uspješne projekte. Među brojnim do danas održanim nastupima ističe se onaj 2014. kada ansambl u proširenom sastavu pod imenom Komorni zbor Donum izvodi Božićni oratorij J. S. Bacha.